16 dubna 2007

Seminář Novinky ve Windows Sharepoint Services 3.0

Novinky ve Windows Sharepoint Services 3.0 (13.4. 2007Praha, Gopas)
Přednášel: Luboš Höher (lubos.hoher@gopas.cz)


Seminář organizovaný firmou Gopas. Co se týče novinek, pro mne nic nového, daleko zajímavější byl tento. Jinak organizace na úrovni.

Pár postřehů:
4 oblasti vylepšení:
  1. User experience: mobile clients, navigace, nové URL (o friendly si lze jen nechat zdát)
  2. Možnost spolupráce: email integrace, blog, silná vazba na MS Office 2007
  3. Bezpačnost: AD, permission label, form based auth
  4. Správce obsahu: content type, koš, workflow
App pool - jediné možné zrychlení prvotního spuštění WSS
Možnost přihlášení pod jiným user account - není potřeba run as..., atd.
Změna menu v Site settings (Quick launch)
Změna oprávnění na úrovni složky (položky) - Win Authentication
Verzování (major, minor), rezervace dokumentu
Lookup - odkaz na existující sloupec (provázání tabulek)
Anketa - větvení podle odpovědi
Možnost wiki (už jsem to zkoušel) - [[blablabla|popis]]
VISIO - přímé propojení do WSS
SSL certifikat SPC administrace, často se zapomíná zabezpečit administraci WSS
Backup - až po SP, zatím o ničem
SPSadm.exe - command line tool; pouze pro local admins, aplikační šablony se nazývají solutions (solution.wsp), poslední parametr se použije pokud nesouhlasí language pack
Instalace na Basic, plně využít SQL 2005 SP2
Blokování souborů - některé je dobré odblokovat (chm - překopmilovaná nápověda)
Nad jedním obsahem lez využít až 5 zón (default, Internet, intranet,...); mapování URL nejen na firewallu, ale i v admin WSS.

Velice užitečný odkaz: www.sharepointbzuzz.com


Pod čarou:
Podařilo se mi vzbudit v 06:15, to už "můj" vlak jel 8 minut na Prahu. Naštěstí jel za hoďku další a na seminář jsem dojel o 10 min později, stejně se teprve začínalo (tady je čaj, tamhle toalety, atd.)
Zpátky jsem se stavil v Alze, tušil jsem kde je, dokonce bez problému jsem našel prodejnu (za Holešovickou tržnicí), ale ty fronty byly hrozný, takže otočka zpátky do metra a směr Dejvická.
Na kulaťáku jsem měl sraz s Wigem, nástup do Formana směr HK.

Žádné komentáře: